bakancslistashelyek_logo

A Gyilkos-tó – Erdély egyik legszebb természeti kincse

Életem során háromszor jártam már Erdélyben, és mind a három alkalommal ellátogattunk a Gyilkos-tóhoz, megunhatatlan, biztos vagyok abban, hogy negyedszer is fog majd újat mutatni! Tarts most velünk, és ismerd meg Erdély egyik legszebb természeti kincsét!

A Gyilkos-tó nyomában – Erdély kihagyhatatlan látnivalója

Erdélyi túránk, amit itt az oldalon bemutatunk, egyik állomása a Gyilkos-tó volt. Mint azt már említettem, a szállásunk Hargitafürdőn volt, ami a tótól 100 kilométerre található. Ez a 100 kilométer viszont nem akármilyen! Csodálatos környéken haladtunk át, és mivel ősz végén jártunk erre, már sok helyen láttunk havas tájat is. Gyergyószentmiklósig egyébként nagyon szuper az út, utána viszont már jönnek az emelkedők, és vele együtt a szerpentinek is.

Az erdélyi Gyilkos-tó keletkezése

Mielőtt belekezdenénk a túránk leírásába, hadd beszéljek kicsit a Gyilkos-tó keletkezéséről és történetéről!

A mese elejéhez 1837-re kell visszautaznunk, hogy megtudjuk mi történt Gyergyószentmiklóstól 25 km-re. Hargita megye északkeleti részén, a Keleti-Kárpátokban a viharok óriásiak és nem kímélnek semmit! Nem történt ez másképp a 19.században sem, amikoris a nyári esőzések alkalmával rengeteg csapadék sújtotta a Hagymás-hegységet. A nagy esőzés következtében rengeteg agyagos törmelék zúdult a mélybe, amivel több patakot is elzárt, ezzel kialakítva a Gyilkos-tavat. A lezúdult fenyőcsonkok még ma is kilógnak a vízből, pedig egykor még hűs árnyékot adtak a völgynek.

A tó eredeti neve Vörös-tó volt, amit román neve is tükröz, Lacul Roşu, melyet a belefolyó patakok, a vöröses színű hordalékok miatt kapott.

A Gyilkos-tó legendája

gyilkosto7

Számos legenda fűződik a Gyilkos-tóhoz, mint minden varázslatos természeti képződménynek. A helybéliek úgy mesélik, hogy élt egyszer egy Gyergyó környéki lány, Fazekas Eszter. Ez a lány páratlan szépséggel és szürkészöld szemekkel rendelkezett és egy napon úgy döntött elmegy a szentmiklósi vásárba, ahol megismerkedett egy legénnyel, aki rögtön beleszeretett a lányba.

Még rögtön ki is tűzték az esküvő dátumát, azonban a fiút besorozták katonának. Eszter mindennap várta őt haza kitartó hűséggel. Szomorúságát azzal próbálta oltani, hogy esténként a közeli fenyvesbe sétált és énekelt.

Egy napon azonban így talált rá egy zsivány is, akit elvarázsolt Eszter szépsége és ezért el akarta rabolni a gyönyörű lányt. Ő viszont nagyot sikoltott és a zömök sziklák meghallották kétségbeesett kiáltását. Válaszul villámlást és mennydörgést küldtek, zuhogó esővel és koromsötét éjszakával. Az égzengés megindította a merev köveket és a völgybe zúdult kövek maguk alá temették a lányt és az elrablóját is. Így kapta nevét a Gyilkos-tó.

Egy másik legenda szerint a Gyilkos-tó név onnan jön, hogy amikor a hegy beleomlott a völgybe a nagy vihar idején, az itt legeltető pásztorokat is maga alá temette, és az ő vérük festette vörösre a tó vizét.

Kirándulás a Gyilkos-tóhoz

Bármennyire is hihetetlen, mind a három alkalommal, amikor itt jártam, esett az eső, szóval megfogadtam, hogy ha negyedszerre is elmegyek ide, biztos, hogy nem ősszel teszem! A Gyilkos-tó mindenesetre csodálatosan szép, még rossz időben is, szerencsére, mire kiszálltunk a kocsiból, egy kicsit elállt az eső. Kihasználtuk a pár órás csapadékmentes időszakot, és elindultunk körbe sétálni a tavat, mivel a tóban fürdeni, úszni és horgászni is tilos!

Ha fürdeni is szeretnétek, akkor a Szent Anna-tóhoz látogassatok el!

A tó körül végig ki van taposva ösvény, van olyan szakasz, ahol hidat helyeztek el, de olyan terület is van, ahol a magasban sétálunk, fák között. Nagyon szuper élmény, a tó mindenhonnan jól mutat, a körbe sétálás pedig nem vesz többet igénybe, mint egy óra. A túra végén ismét a parkolóhoz érkeztünk, ott pedig rengeteg büfé közül válogathattunk, úgyhogy ettünk is egy jó miccset mustárral, majd elindultunk a Békás-szoros felé, erről viszont egy későbbi cikkemben fogok írni nektek!

A Gyilkos-tónál érdemes letenni az autót és onnan sétálva körbejárni a környéket, a parkolót ITT találod! Sajnos a parkolásért itt szintén fizetni kell, óránként 2-3 lejt kérnek el érte!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Legjobb pünkösdi programok a Balaton környékén

A Balaton környéke számos izgalmas programot kínál erre a hétvégére is. Mi megtaláltuk a legjobb pünkösdi programokat a Balaton környékén, a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz egyaránt!

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Eger szívébe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek Eger legjobb látnivalóit és programjait, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki!