bakancslistashelyek_logo

Egy eldugott kincs Somogy-megyében: Somogyvámosi Pusztatemplom

A Somogyvámosi pusztatemplom az egyik kedvenc hazai látnivalóm (a sok közül), amit most nektek is bemutatok, hiszen azt vettem észre, hogy ismerőseim körében szinte senki még csak nem is hallott róla. Ha egy izgalmas, különleges, és egyben lenyűgöző tavaszi, vagy nyári úti célt kerestek, akkor jó szívvel merem ajánlani a somogyvámosi templomromot.

Somogyvámosi Pusztatemplom – egy eldugott kincs Somogy-megyében

Hazánkban annyi eldugott kincs van, hogy felsorolni is nehéz lenne, nemhogy felkeresni mindet. Akárhol járok, mindig előfordul velem, hogy csak utólag jövök rá, hogy nem néztem meg egy közeli mesés helyet, vagy kihagytam egy híres múzeumot, csodás épületegyüttest, vagy egy kellemes parkot. Ezért mindig megfogadom, hogy a helyieket is megkérdezem azzal kapcsolatban, tudnak-e még felfedezni való helyet ajánlani. A Somogyvámosi pusztatemplomra is így találtam rá, egy közeli étterem pincére ajánlotta. Ahogyan ő mondta: „A Somogyvámosi pusztatemplom kihagyhatatlan látnivaló itt Kaposvár környékén, bár nem sokan ismerik, mert annyira el vannak foglalva a város felfedezésével, a múzeumok körbejárásával – ami egyébként szintén kötelező program, mert nagyon érdekesek, és hasznosak. Ha meg már autóba ülnek, akkor elmennek a Balatonig, és igen… elkövetik azt a hibát, hogy nem állnak meg félúton, Somogyvámoson… és nézik meg a puszta közepén magányosan álló misztikus templomot.”

Somogyvámosi Pusztatemplom története

Szóval így történt, hogy mi is autóba ültünk, és Kaposvárról a Balaton felé indulva, egy kis kitérővel felfedeztük a Somogyvámosi Pusztatemplomot, útközben pedig kicsit utána olvastunk, és arra jöttünk rá, hogy a templomnak már a története is különleges. A templom ma már nem igazi fényében ragyog, inkább csak egy templomromról beszélhetünk, amire ha ránézünk, akkor láthatjuk, hogy csordultig tele van történelemmel. Építése még az Árpád korra vezethető vissza, egyes források szerint még az utolsó Árpád-házi király uralkodása idején is büszkén magasodott eredeti fényében, de konkrét írott források nem maradtak fent azzal kapcsolatban, hogy ki építette. Bár valóban megviselte a sötét történelem – a török vész, a sötét középkor, a világháborúk, és a modern kor szörnyűségei- tornya még mindig áll. Sőt még a koronavírus járványban is egy remek hely volt, minden kirándulónak remek kikapcsolódást biztosított. Tudod miért? Mert igazán nincs körülötte semmi és senki, ami a járványt terjeszthetné. A Somogyvámosi Pusztatemplom fő különlegessége, hogy egy pusztán áll, szántóföldekkel körülvéve.

Somogyvamosi Pusztatemplom

Somogyvámosi Pusztatemplom megközelítése

A Somogyvámosi Pusztatemplom valóban a pusztában áll, ezért nem mondom, hogy megközelítése a legegyszerűbb dolog. Mi is nem egyszer vakargattuk a fejünket, hogy vajon hol is lehet a templom, de a végén csak rá bukkantunk a kukoricatábla közepén magasasodó templomtoronyra, nagy örömünkre. A templom Somogyvámostól délnyugatra található, Somogyvámostól követni kell a sárga jelzésű turista utat, a Google Maps is segítségetekre lehet. Nagyon különleges érzés az egykori templom falai közös sétálni, a tornyot alulról jó alaposan megszemlélni, és elgondolkodni, hogy mennyi minden történt már az óta a világban, amióta ez a templom itt áll ezen a vidéken.

Ja és végezetül szólnék pár szót az étteremről, ahol ajánlották a templomot, mert ha a túra során megéheznétek, akkor jól tud jönni, hogy tudjátok hova forduljatok. A Memoriae étterem Kaposváron található, a városközpontban, ahol egyébként szintén nagyon sok szép épület, tér sorakozik, amiket szintén érdemes megnézni. Maga az étterem szerintem nagyon jó, sehol nem találtam még sem a Balaton környékén, se máshol ilyen jó ár-érték arányú éttermet. Itt nem olajos rántott húst szolgálnak fel, hanem friss alapanyagból készült minőségű ételeket, fine dining minőségben, de nagyon megfizethető árakon. A kiszolgálás is nagyon kedves, az ízek tényleg mennyeiek, és az allergénekkel kapcsolatban is nagyon részletes felvilágosítást adnak. Ha erre jártok, próbáljátok ki a Memoriae éttermet is!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Egerbe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek a legjobb látnivalókat és programokat a városban, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki! Eger legjobb látnivalói: