bakancslistashelyek_logo

Olcsó Párizsi utazás: 5 pénztárcabarát tipp Párizs felfedezéséhez

Hát hol is kezdjem? Ha Párizsról most egy rövidke összefoglalót kellene rittyentenem, akkor biztosan több napon keresztül írnám a hosszú sorokat. Párizsban nagyon sok látnivaló van, minden utcára jut egy vagy még egy. Ha csak a Louvre lenne az egyetlen párizsi látnivaló, akkor 100 napra lenne szükségünk, hogy mindent megnézzünk ímmel-ámmal, így hogy ott a Musée d’Orsay is, a Notre Dame, a Diadalív, na meg persze az Eiffel torony, és – hát a nevezetességeket is kellene egy teljes oldal, hogy összegyűjtsem – okosan be kell osztani az időnket, és a pénzünket is, úgyhogy ehhez mutatok tippeket!

#1. Olcsó párizsi repülőjegy

Olcsó húsnak…tudjátok! Mi olyan 20 ezer forintért vettünk februárban repülőjegyet Párizsba oda-vissza/ fő. Nagyon jó áron volt, okunk nincsen panaszkodni, azonban csak utólag néztük meg, hogy a Ryanair nem Párizsba, hanem egy közel 100 km-re lévő reptérre repül (a másik fapados, a Wizzair az Orly-ra repül, kicsit drágábbak voltak ugyan a jegyek, de sokkal praktikusabb). És nem is az volt a probléma, hogy a transzfer költség így jóval drágább (retúr jegy a reptérről Párizsba 30 Euro) ,hanem hogy nehézkes a bejutás. Bár Párizsba menet nem volt probléma, az út egy óra volt, amikor hazafelé tartottunk, hiába mentünk ki a reptérre hamarabbi busszal, balesett miatt az eredetileg 1 órás út, több mint 3 óra lett, és végig azon kellett izgulnunk, hogy elérjük-e a gépet. Szerencsére tudtak a reptéren a problémáról, és még a következő buszt is megvárták, de legközelebb erre a reptérre nem repülünk, bármilyen olcsónak is tűnik! Mindig olyan repteret válasszatok, amire kötött pályán el lehet jutni!

#2. Olcsó párizsi szállás

Párizs a világ egyik legfelkapottabb turisztikai központja, nem meglepő, hogy a szállásokat nem adják olcsón. Mi szezonon kívül voltunk, illetve véletlenül pont Valentin napon (és bár nem ezért mentünk, furcsa volt, hogy kizárólag a szálláson láttunk Valentin napi dekort, sehol máshol, Párizs utcáin, kirakataiban), de így is tele voltak a megfizethető szállások. Szerencsére van egy jó online marketing tanácsadó ismerősöm , aki mindig felhívja a figyelmemet rá, hogy ha a bookingon talált szállást direktben felkeresem, olcsóbb ajánlatot is találhatok. Ez így is volt sok-sok eurót spórolhattok ti is, ha nem bookingon, hanem a szálloda oldalán direktben foglaltok.

#3. Olcsó párizsi belépőjegyek

Párizsban rengeteg múzeum van, tényleg rengeteg. Már a bevezetőben is említettem, hogy a Louvre Múzeum olyan hatalmas, olyan sok kiállított műtárggyal, hogy 100 napig tartana bejárni akkor, ha csak minden tárgyat 30 másodpercig csodálnánk. Mondjuk a Mona Lisát nem is lehet tovább, de erre mindjárt visszatérek. Ha már olcsó párizsi tippek, akkor először azzal kezdeném ezt a témát, hogy több múzeumhoz hasonlóan a Louvre is ingyenes 18 éven aluliak számára, és 18-25 éves EU-s állampolgárok számára, viszont regisztrálni kell! Mindenkinek ajánlom, hogy előre vegyen jegyet, illetve regisztráljon, és nyitásra érkezzen meg, mert még így is nagy a sor (bár mi ezzel a módszerrel 5 perc alatt beléptünk). Jegyet venni ITT lehet! Ha mentek, ne a főbejáraton, az üvegpiramis felől közelítsetek, mert itt kígyózik a tömeg, gyorsabb bejutást biztosít a Galerie du Carrousel bevásárlóközpont alsó szintjétől nyíló bejárat, de ez csak múzeumbérlettel, vagy előre vásárolt jeggyel vehető igénybe! Ehhez a Palais Royal – Musée du Louvre metróállomásnál kell leszállni a metróról, gyalogosan a 99 Rue de Rivoli címet kell a GPS-be beütni – mivel csak jeggyel engednek be, gyorsan halad a sor. A Louvreban megszámolni is lehetetlen, hogy mennyi kincs van, a múzeum hatalmas, és egy valódi labirintus, vigyetek magatokkal a bejárattól térképet! Az, hogy hol található a Mona Lisa, ki van táblázva. A festmény előtt külön sor áll, és csak néhány másodpercig lehet a kép előtt állni. Mi azt tapasztaltuk, hogy nyitáskor teljesen kényelmesen lehet sétálni a múzeumban, de dél körül-re hatalmas tömeg lett. Egy délelőtt alatt megnéztük az általunk fontosnak ítélt dolgokat, de rengeteg mindent nem láttunk, 1-2 óra itt semmire sem elég, úgy számoljatok! Mi nem voltunk az Orsay múzeumban, de hasonlóan ingyenes 26 év alatti EU-s állampolgároknak, és 18 év alattiaknak mindenkor ingyenes, sőt minden hónap első vasárnapján mindenkinek ingyenes, de időpontot kell foglalni, amit nem egyszerű, mert sokan szeretnének így bejutni

#4. Olcsó párizsi látnivalók, vannak teljesen ingyenes helyek is

Ingyenesen be lehet menni a Louvre kertjébe az üvegpiramishoz, az Eiffel torony lábához, a Diadalív alá, végig a Champs-Élysées-n, és vannak mindenki számára teljesen ingyenes látogatható múzeumok is, amiket vétek lenne kihagyni. Ingyenes például a szépművészeti múzeum is. Nekünk azonban a kedvenc ingyenes helyünk a Sacré-Coeur bazilika volt, ami a művész negyed, azaz a Montmartre legtetjén található. 234 lépcső vezet a francia-porosz háborúban elesett francia katonák emlékére épült csodás templomba, ami kívül-belül meseszép. Fizetni csak a kupolába való feljutásért kell. Érdemes erre a környékre estefelé jönni, a lépcsőről megcsodálni a lemenő nap fényeit- egész Párizs belátható, megfelelő helyről nézve az Eiffel torony is, és nem messze van a világhíres Moulin Rouge is, ami esti fényekben az igazi!

#5. Olcsó párizsi közlekedés

Párizs sok szempontból sem a legolcsóbb város, ez meglátszik a vonaljegyek áraiban is, 2023-as áron a vonaljegy, azaz T+ jegy 2,10 Euróba kerül, ez érvényes a meghatározott zónákba tartozó metrókra, és a reptéri buszok kivételével a buszokra is. 90 percig érvényes a jegy, ez idő alatt annyiszor száll át az ember amennyiszer csak akar, de felszíni közlekedésről csak felszínire, föld alattiról, csak föld alattira lehet. Párizsban nagyon jól kiépített metrórendszer van, mi nagyon mást nem is használtunk, hiszen 10-15 perc gyaloglás helyett feleslegesnek gondoltuk buszozni. Párizsban egyébként is egymás hegyén-hátán vannak a látnivalók, bájos kis utcák, építészeti remekek, tehát nagyon megéri sétálni is, és csak a legszükségesebb esetben metróra szállni. Így nemcsak spórolni lehet, hanem Párizs igazi arcát is felfedezni.