bakancslistashelyek_logo
, ,

Kisnánai vár – A Mátra rejtett kincseinek felfedezése 1. rész

A Kisnánai vár felfedezésével iszonyat szerencsénk volt, ugyanis Magyarországon nagyon sok csodával találkozhatunk, ha nyitott szemmel járunk, és mi így is tettünk, így bukkantunk rá a Mátra rejtett kincsére!

A Kisnánai vár felfedezésének élménybeszámolója

Egerszalókon töltöttük el egy fantasztikus hetet, bejártuk az egész környéket, igazi aktív pihenés volt. A szállásunkat el kellett hagyni reggel 10 óráig, nem tudom, hogy miért, de mind a ketten nagyon korán keltünk fel, és már fél 9-kor leadtuk a kulcsokat.

Gondoltunk rá, hogy beugrunk a Salirisbe, de végül úgy döntöttünk, hogy elég volt az áztatásból, menjünk haza. Úgyhogy el is indultunk, útközben beszéltük, hogy milyen jó lenne valami érdekeset látni az úton, ezért nem egyszerűen mentünk. Egerszalókról Gödöllőre a legegyszerűbb, ha rövid úton megkeressük a hármas főutat, mi viszont másik útvonalat választottunk, irány Egerszólát!

A Kisnánai vár megközelítése

Kacskaringós úton haladtunk, a táj gyönyörű volt, szerencsére több tó is útba esett Egerszalóktól Egerszólát felé, melyeknél mindig kiszálltunk és sétáltunk egy kicsit, nem siettünk sehova…Tarnaszentmária után rátértünk arra az útra, ahol eredetileg mennünk kellett volna, Verpelétnél jobbra fordultunk, és ekkor örültünk annak, hogy nyitott szemmel járjuk az országot. Baloldalon megláttunk két nagy buszt, jobboldalon állt még egy, már gyanakodtunk, hogy a környéken van valami, így továbbra is kíváncsian kémleltük a vidéket.

Majd egy kis idő múlva meg is láttuk azt a valamit. Az útról nézve egyáltalán nem mondaná azt az ember, hogy ez egy vár, bennük sem volt meg az az érzés, hogy ide mindenképp be kell mennünk, először azt hittük, hogy valamilyen gyárépület romjai, és csak egy kémény maradt éppen.

Tovább is mentünk, de addig-addig beszéltünk róla, hogy félrehúzódtunk, és megnéztük a neten, hogy hol is vagyunk. Konstatáltuk, hogy Kisnánán vagyunk, és amit láttunk, az nem más, mint a Kisnánai vár, vagyis ami maradt belőle, ugyanis ez egy várrom, nem mellékesen pedig népi műemlék. Bevallom, hogy még soha nem láttam, pedig sokat jártam ezen a környéken…És hogy milyen élmény fogadott minket bent? Nem is gondolnád, de az alábbiakban elmesélem!

A Kisnánai várba érve – Jegyárak

A vár megtekintéséhez belépőjegyet kell váltani, ami 2500 forintba kerül a felnőtteknek, gyerekeknek, diákoknak és nyugdíjasoknak 1500 forintba, a helyi lakosoknak 400 forintba, hat éven aluliaknak pedig ingyenes a látogatás.

A családi jegy 1-4 fő 14 év alatti gyermek + 2 fő felnőtt esetén 5.000 Ft.

A belépés ingyenes azoknak a kisnánai lakosoknak, akik érvényes, aktív (egy hónapban legalább egyszer kölcsönzött) olvasójeggyel rendelkeznek a könyvtárban.

Megvettük a jegyeket, és elindultunk a szépen kialakított udvaron, és akkor láttuk meg, hogy a vár tele van kisebb-nagyobb gyerekekkel. Iskolás csoportok keresték fel a várat, és nekik rendeztek különféle várjátékokat. Jó volt nézni, ahogy a gyerekek élvezettel vesznek részt a különféle kihívásokban, volt íjászat, vetélkedő, és még sok minden más is.

Kiállítások a Kisnánai várban

A területen találhatunk egy szlovák tájházat, ami 1880-90 között épült, restaulására 1971-ben került sor. A tájház berendezési tárgyai bemutatják a korabeli paraszt életvitelt, a szabadkéményes konyha tüzelőpadkájával, a fűtetlen tisztaszobát vetett ággyal, és a hátsó szobában a csonkakúp alakú kemencét.

Megtekinthetjük még a kovácsműhelyt is, ami eredeti szerszámokkal, és fújtatóval lett berendezve. A tárgyakat az utolsó tulajdonos özvegye hagyta az önkormányzatra. És természetesen körbe sétálhatunk a vár udvarán, illetve a várban is. 2010-11-ben a várfalakat megerősítették, kicsinosították az Öreg-tornyot is, ahol különféle kiállítótermeket hoztak létre, nekem viszont a toronyterasz tetszett a legjobban, ugyanis innen csodálatos panoráma tárul elénk.

kisnanai var1

Magyarországon harmadikként itt tekinthetünk vissza a régmúltra kronoszkóp segítségével, ami megmutatja, milyen lehetett a vár több száz évvel ezelőtt. A vár kapott egy új felvonóhidat is, a szépen parkosított vársétányt pedig a bejárattól a felvonóhídig kandeláberek szegélyezik. A megújult vár tereit úgy alakították ki, hogy az tökéletes helyszínt biztosítson különféle rendezvények megrendezéséhez, helyet kapnak itt várjátékok és hagyományos nyári rendezvények is, de a várban már esküvőt is rendeztek.

További információkat találhattok a Kisnánai vár weboldalán, ahol a különböző bérleti díjakról és a játékokról is informálódhattok!

Megmondom nektek őszintén, hogy kellemesen csalódtam, az útról nézve nem hittem volna, hogy ennyi minden vár ránk bent, megérte betérni, szépen lett felújítva minden, a kilátás mesés, kellemesen töltöttünk el itt pár órát, ajánlom mindenkinek!

Bakancslistás helyek persze még tömkelegével fordulnak elő Magyarországon! Ideje felfedezned őket!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Legjobb pünkösdi programok a Balaton környékén

A Balaton környéke számos izgalmas programot kínál erre a hétvégére is. Mi megtaláltuk a legjobb pünkösdi programokat a Balaton környékén, a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz egyaránt!

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Eger szívébe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek Eger legjobb látnivalóit és programjait, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki!