bakancslistashelyek_logo

A Föld szívcsakrája itt van a Pilisben, ahol hallod a Föld szívdobogását!

Egy káprázatos helyen jártunk, a Föld szívcsakrája túravonalon a Pilisben, ahol a legenda szerint, ha belehallgatsz a Ferenczy-sziklába, akkor hallhatod a Föld szívdobogását.

A Föld szívcsakrájának meglátpgatása a Pilisben

A Föld szívcsakrája hazánk egyik legszebb vidékén a Pilisben található, ahol nem igazán a nagy magasságok uralkodnak, hiszen legmagasabb pontja mindössze 756 méter, hanem inkább a páratlan természeti szépségek miatt közkedvelt turistahely ez. De van valami, ami sehol máshol nincsen a világon, csak itt, a Pilisben… Ez pedig a Föld szívcsakrája! Az ideérkező turistákat azonnal megszállja valami különös nyugalom, még azokat is, akik pedig semmit sem hallottak a hely szelleméről, Dobogókő gyógyító erejéről. a Pilis a Kárpát-medence energetikai szempontból kitüntetett helye, spirituális központja, őseink szerint az a pont, ahol „az Ég és a Föld összeér”, nem csoda, hogy a Dalai Láma is látogatását tette ezen a helyen.

Nézd meg a kirándulás során készített képeinket a Föld szívcsakrájáról galériánkban!

Spirituális utazás a Föld szívcsakrájához

A szívcsakra az ember negyedik csakrája, kiemelt fontosságú szerepet tölt be, mivel összeköti, valamint közvetíti az alsó és felső 3-3 csakrát. A Föld – mint élő szervezet – szívcsakrája leegyszerűsítve azt jelenti, hogy ez a bolygónk „dobogó szíve”.

Mivel bolygónkat keresztül-kasul energiarendszerek (Szent György-vonalak) szövik be, azokban a pontokban keletkeznek csakrák, ahol az energiaáramlatok kereszteződnek. Egyfelől gyógyító, másfelől szakrális helyek. Olyan helyen járunk, ami telis-tele van ilyen csomóponttal, vagyis, bárhová lépünk, éltető és gyógyító energiamező vesz körül.

Itt a legerősebb a földsugárzás, amelyből elképzelhetetlen mennyiségű energiával táplálkozhatunk. A Földön – hasonlóan az emberhez – ugyanúgy megtalálhatóak az akupunktúrális pontok, így a szívcsakra is. Egyesek szerint pedig ez itt van a Rám-hegyen, a Ferenczy-sziklánál. Míg mások Dobogókőt és annak környezetét jelölik meg eme kiemelt fontosságú helyként. Mindenesetre a kettő egyáltalán nincsen messze egymástól.

A „Föld Szívcsakra” középpontjának tartott, a Rám-hegységben található Ferenczy-szikla a pilisi és a visegrádi hegyvidék sajátos együttesének köszönhetően a térképen is különös, elnyújtott szív alakot formál, amely már így is különlegességnek számít.

pilis1 1
A Föld szívcsakrája

A Dalai Láma a Pilisről:

A mi látogatásunk kimondottan a Ferenczy-sziklára irányult. Több, mint 6 kilométeres túra után odaérkeztünk egy szép fa kapuhoz, ahol már nyilakkal jelölték, hogy merre kell mennünk. Megmásztunk egy meredek dombot, melynek kétharmad magasságánál egymásra tett köveket láttunk… Állítólag az itteni köveket feltölti a Föld az energiával. Mi is állítottunk egy-egy ilyen “kőtornyot”, majd tovább másztunk. Mikor felértünk a tetejére, páratlan kilátás nyílt a sziklaoromról… Körbe a lankás dombok sűrűn benőve növényzettel. Gyönyörű látvány, és persze itt van az elnyújtott szív alakú Ferenczy-szikla is… Megöleltük, megszeretgettük és vagy egy órán át csodáltuk a tájat…

A dalai láma magyarországi látogatásai alkalmával elsőként szintén az általa is a világ egyik legfontosabb és legcsodálatosabb helyének tartott Dobogókőre sietett, ahol a következőket mondta:

“A tibeti szemlélet a magatartás és a Szent Tudás többi hajtásához hasonlóan a mindenséget egységben, Egynek látja és éli. Ennek megfelelően az erőközpontokat – csakrákat – nemcsak az emberi testben, de a Földgolyón is számontartja. A hagyomány szerint a Föld szívcsakrája Magyarország területén, pontosabban a Pilisben van.”

Dobogókő és Rám-hegység jelentősége

A Pilisben található Dobogókő, mint oly sok más megnevezés, nevében archaikus tudást őriz, melynek mondásban rögzült, elhomályosult változata máig él a Kárpát-medence népeinél: Közép-Európát az itt élő népek kontinensünk szíveként emlegetik.

A Föld szívcsakrájának megközelítése

A Föld szívcsakrájához, azaz a Ferenczy-sziklához Budapestről körülbelül 1 óra alatt juthatunk el autóval. A Csakra kör a Dobogókőről a Rám-hegyre hossza 7.1 Km. Az útvonal szintemelkedése 411 m, szintideje 3 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. A Rám-hegy közel van Dobogókőhöz, ezért adja magát, hogy ha már a Dobogókőn járunk, akkor keressük fel a Ferenczy-sziklával együtt.

Tömegközlekedéssel a legegyszerűbb, ha a Pomázról induló buszt választjuk.

A pontos GPS koordinátákat ITT találhatod!

Ha pedig további bakancslistás túraútvonalat keresel, akkor nézz körül weboldalunkon!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Legjobb pünkösdi programok a Balaton környékén

A Balaton környéke számos izgalmas programot kínál erre a hétvégére is. Mi megtaláltuk a legjobb pünkösdi programokat a Balaton környékén, a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz egyaránt!

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Eger szívébe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek Eger legjobb látnivalóit és programjait, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki!