bakancslistashelyek_logo

Egerszalók különleges élményekkel vár | Fedezzük fel látnivalóit!

Egerszalók igazán különleges és egyedülálló hely a világon. Nem olyan régen látogattunk el ide, így megosztanánk élményeinket, miért is érdemes ide ellátogatnia egyszer legalább mindenkinek!

Egerszalók látnivalói

Egerszalókról a legtöbb embernek a wellness, pihenés és persze a sódomb jut eszébe. Elsősorban mi is ezért látogattunk el ide, hogy megnézzük az egerszalóki sódombot, amely a világon is egyedülálló. Mikor ellátogat ide az ember, hamar rájön, hogy ezen kívül rengeteg más látnivaló is akad errefelé! Ezeket gyűjtöttük össze most Nektek!

Az Egerszalóki Sódomb

A világon nem sok helyen, csupán Törökországban, és az Amerikai Egyesül Államok Yellowstone Nemzeti Parkjában található hasonló sódomb, mint az egerszalóki. Ez a falu legnagyobb nevezetessége, amihez nem lehet teljesen közel menni, hiszen a 410 méterről feltörő víz 65-68 Celsius fokos. A sódomb emiatt csak 4-5 méteres távolságból tekinthető meg. A domboldalon lefolyó víz gyönyörű és igen látványos mészkőlerakódást épített ki, amely eddig összes 1200 négyzetméteres, és Európában egyedülálló jelenség. A sódomb helyi védelem alatt áll, és a fürdő építése után létrehoztak itt egy sétautat, ahonnan megcsodálhatjuk a sódombot.

Egerszalóki kaptárkövek

Bár nehéz megtalálni a Betyárbújó kaptárkövet, de megéri megkeresni. A kaptárkövek olyan természeti képződmények, amelyek valószínűleg a vulkáni utóhatások következtében feltölt kovasavas melegvizek hatására erősebben átkovásodott riolittufa maradványai. Ezekről a kaptárkövekről olyan feltételezések is vannak, miszerint barlanglakásként használták őket, hiszen sok helyen cserépedényeket is találtak. Mások szerint a kaptárkövek belsejébe a hamvasztás utáni holttesteket helyezték el. Bármelyik feltételezés is igaz, a Betyárbújó kaptárkőnél gyönyörű a kilátás.

Siroktól Kácsig összesen 82 kaptárkövet és 479 mesterséges üreget ismerünk. A kaptárkövek, bár elnevezésükből az adódik, hogy méhészeti céllal készülhettek, de ez igazolást egyáltalán nem nyert. Más elméletek szerint ezeket az átlagosan 60-90 cm magas, 25-50 centi széles és 50-60 centi mély, nem egy esetben polcokkal, vakablakokkal szabdalt és körbefutó mélyedésekkel faragott lukakat urnatemetőként használták, leginkább Szent István uralkodása környékén.

Hol található? Ezen a GPS koordinátán csodálhatod meg ezeket a különleges természeti képződményeket Egerszalók látnivalói között.

Betyárbújó néven két kaptárkövet is ismerünk az Öreghegyen, egyet közvetlenül az üdülőfalu vigalmi negyedéből, a tüzes borokat és kiváló gasztronómiai élményeket nyújtó éttermektől, borozóktól érhetünk el egy rövid sétával, míg a másik kicsit távolabb esik, kisebb kapaszkodást követően pillanthatunk meg a piros jelzésű tanösvényen. Mint a nevük is mutatja, ezek kiváló alkalmi rejtekhelyként szolgálhattak a törvény szigora elől menekülő betyároknak.

Egerszalóki barlanglakások

Szerintem ez az egyik legizgalmasabb része Egerszalóknak, hiszen a barlanglakásokat igen könnyű megtalálni, és mindegyik építményt gondosan újították fel. A barlanglakásokat az 1800-as évek környékén alakították ki riolittufába faragva. A lakásokban konyha, alvóhely, és istálló is kialakításra került, ahol a külső részeken még a kutyáknak és a tyúkoknak is alakítottak ki vájatokat. A barlanglakásokat egészen az 1960-as évekig lakták, ma már azonban népi bemutató helyiségeket, kézműves műhelyeket, boros pincéket, és tájházakat láthatunk itt. Egerszalókkal együtt, a Bükkalján összesen 18 barlanglakásos település ismert, amelyek közül némely lakást még ma is használnak nyári konyhának.

Egerszalók környéke

Természetesen Egerszalókon járva, mi is átmentünk Egerbe, és a Szépasszonyvölgybe is. Itt egy csodálatos délutánt töltöttünk el: megnéztük a várat, sétáltunk a Dobó téren, és ettünk egy jót az egyik helyi kis étteremben. A Szépasszonyvölgy ennél azért másabb. Rengeteg bort találhatunk, amelyek mind nagyon finomak. Pontosan megszámlálni sem tudtuk hány pince található meg a völgyben, mi 26-ig jutottunk. Tudni kell az szépasszonyvölgyi borokról, hogy nem drágák, és a zsíros kenyér mindenhol mennyei. Mindenkinek ajánlani tudjuk!

Az egerszalóki és egri pihenésünk csupán 3 napig tartott, amely során próbáltuk a főbb nevezetességeket megnézni. Annak, aki idelátogat mindenképp több napra javasolnám a kirándulást, hiszen nyugalmasabban lesz lehetősége minden látványosságot felfedezni a környéken.

Fürdők Egerszalók környékén

• Demjén Termáltó

egerszalok5

Programajánlók Egerszalókon

Természetesen a környék nem csak szuper fürdőkben és borokban bővelkedik, de szuper programokra is lehetőségünk van ide ellátogatni egész évben! Ilyen például a Szüretindító Bortúra, a Hegyeskő nap Demjénben, a Borkorcsolyanap, a Márton napi libaságok, a nyári zenés estek, az Ifjúsági Találkozók, a Szalóki Tüzes Szombat, a Sáfránykerti Piknik, a Pünkösdi Tor-túra, vagy a húsvétoló.

További programajánlókért nézz körül a Bakancslistás helyek weboldalán!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Legjobb pünkösdi programok a Balaton környékén

A Balaton környéke számos izgalmas programot kínál erre a hétvégére is. Mi megtaláltuk a legjobb pünkösdi programokat a Balaton környékén, a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz egyaránt!

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Eger szívébe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek Eger legjobb látnivalóit és programjait, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki!