bakancslistashelyek_logo

Pandúr Ökopark, ahol a gyerekeket a természet szeretetére tanítják

A Pandúr Ökoparkot Baján, a Pandúr-szigeten találjuk, ahol jobb időben mezítlábas sétautat próbálhatunk ki. Az interaktív tanösvény a természet szeretetére neveli gyermekeinket.

Bajai Pandúr-Ökopark, a gyerekek kedvenc játszótere

A Pandúr-Ökoparknak helyet adó Pandúr-sziget a középkorban létező Pandúr faluról kapta nevét, melyet a XVIII. században a Duna áradásai miatt hagytak el lakói. A sziget egyik oldala ma is épül-szépül, míg a másik oldala pusztul… Innen ered a Pandúr-falu Ökopark elnevezés is. A közepén kimagasló kémlelőtoronyból pásztázhatjuk a Sugovica folyását és az alatta elhelyezkedő út, illetve padok, mind fából készültek, már messziről is igazán különleges látványt nyújtanak. Ezt csak a legbátrabbaknak ajánlom! 🙂

Mi sem mertünk felmenni, szerencse, hogy volt egy bátor társunk, aki volt olyan merész és felment a legtetejébe, így tudott képeket készíteni. A lépcső elég félelmetes, hiszen kis lyukakon lelátsz teljesen legalulra… Mi a felénél adtuk fel, de már ez is nagy dolog volt tőlünk, tériszonyosoktól. 🙂 Még, aki nem tériszonyos, annak is megpróbáltatás volt a legfelső emelet, azt mondta. A fura formájú, ötszintes toronyból korlátozott panorámát kapunk madárperspektívából Baja peremére, a Sugovicára és a Dunára. De ha egy ilyen helyen jár az ember, azért egy kicsit feszegeti is a határait és kipróbálja magát, hogy mit tud és mikre képes. 🙂 Gyerekeknek a kilátót csak felnőtt jelenlétében lehet használni!

Interaktív tanösvény a Pandúr-faluban

Az interaktív tanösvényt minden időszakban végig lehet járni, mely a természet tiszteletére, szépségére és szeretetére neveli a gyermekeket. A mezítlábas utat sajnos nem tudtuk kipróbálni, hiszen így tél elején már nagyon hideg van hozzá, de aki a nyár folyamán látogat el ide, annak mindenképpen ajánlom, hogy végigjárja. A park egyébként ingyenes, reggel 9 és 18 óra között látogatható. Nézd végig a galériában a képeket, bár az igazi élményt nem adják annyira vissza, ide el kell menni és végigjárni! Nagyon hasznos és jó kirándulás mind gyermeknek, mind felnőttnek egyaránt.

Az ökopark területén bográcsozásra és sütögetésre is alkalmas tűzrakó helyeket, számtalan pihenőpadot és játszóteret, sőt még ingyenes mosdót is találunk, így kiváló helyszín családi kikapcsolódáshoz. A park információs tábláiról a gemenci ártéri erdő élővilágával kapcsolatban tudhatunk meg többet.

A kilátó közelében szabadstrandot, csónakkölcsönzőt, szállást vagy finom falatokat is találunk, így jó bázist ad agy vízitúrázáshoz vagy a gemenci ártér felfedezéséhez.

Mezítlábas tanösvény a Pandúr Ökoparkban

A mezítlábas sétányon különböző természetes anyagokból (például homok, kavics, kő, mulcs, fa) váltakozva készültek járófelületek, amelyeken végiggyalogolni gyerekek és felnőttek számára egyaránt érdekes élményt nyújthat. A bográcsozó részen egyedileg és szervezett rendezvények keretein belül is lehetőség nyílik kültéri főzőcskézésre. Ha egy kis ihletre lenne szükségünk, a bajai halászlé receptjét leolvashatjuk egy közeli tábláról.

A bajai Pandúr Ökopark nyitvatartása

A bajai Pandúr Ökopark egész évben szabadon látogatható.

hétfő00:00–24:00
kedd00:00–24:00
szerda00:00–24:00
csütörtök00:00–24:00
péntek00:00–24:00
szombat00:00–24:00
vasárnap00:00-24:00
Bajai Pandúr Ökopark nyitvatartása

További információkat Baja város weboldalán olvashatunk a bajai Pandúr Ökoparkról!

A bajai Pandúr Ökopark megközelítése

pandurp 2 1

Tömegközlekedéssel a városon belül közlekedő helyi járattal tudunk eljutni a, ha a Baja, Piac tér megállóban szállunk le. A buszmegállóból az S jelzésen kell keleti irányba elindulni, amely a Petőfi-szigeten keresztül a gyaloghídig vezet át. Átkelve a hídon, jobbra fordulva a PT jelzésű tanösvényen jutunk el a kilátóhoz. Ez a táv összesen 2,4 km és 14 méteres a szintkülönbsége.

Az ingyenesen látogatható létesítmény biciklivel, de akár gyalogosan is kiválóan megközelíthető a belvárosból a Pandúr-szigetre átívelő kerékpáros, gyalogos hídon keresztül.

Ha autóval érkezünk, akkor az ökopark kiépített parkolójában van lehetőségünk parkolni. Budapestről körülbelül egy 2-2,5 órás autóútra található, Dunaföldváron, Pakson, Szekszárdon keresztül haladva az ország déli részébe. A PAndúr-szigetet a Duna és a Sugovica folyók határolják.

Baja városáról

A város neve és hírneve eredetileg a hajózáshoz és a Duna folyóhoz kapcsolódik. Baja hajdanán fontos kereskedelmi és hajózási csomópontként szolgált, amely a Duna hajóforgalmát és kereskedelmét segítette elő. Ma is felfedezhetők a város múltjának jelei a központban található épületekben és utcákban.

Az egyik legfeltűnőbb vonása Bajának a Duna partja, amely különleges hangulatot kölcsönöz a városnak. A sétálóutcák és parkok lehetővé teszik, hogy a látogatók élvezzék a folyó látványát és a friss levegőt. A Duna parton sétálva nemcsak a természet szépségében gyönyörködhetünk, hanem a város történelmi és kulturális értékeibe is bepillantást nyerhetünk.

A városközpontban láthatóak olyan építészeti emlékek, amelyek a múlt időszakait idézik, például a szecessziós és historizáló stílusú épületek. Az Arany János Múzeum és a Baja Városi Múzeum további lehetőséget kínálnak a város történelmének és kulturális örökségének felfedezésére.

Baja híres a gasztronómiájáról is. A helyi éttermekben megkóstolhatod a hagyományos magyar és helyi ételeket, amelyekben a helyi ízek jelennek meg, például ne hagyd ki a bajai halászlevet!

Ha további vidéki kirándulóhelyeket keresel, akkor kattints IDE a bakancsilstás helyek felfedezésére!

Ebben a cikkben olvashatsz

Legújabb tartalmak
Hirdetés
Olvass tovább

Legjobb pünkösdi programok a Balaton környékén

A Balaton környéke számos izgalmas programot kínál erre a hétvégére is. Mi megtaláltuk a legjobb pünkösdi programokat a Balaton környékén, a kikapcsolódáshoz és szórakozáshoz egyaránt!

Eger legjobb látnivalói és programjai

Egy kirándulásunk során eljutottunk Eger szívébe, így lehetőségünk adódott összegyűjteni nektek Eger legjobb látnivalóit és programjait, amiket semmiféleképpen se hagyjatok ki!